جرم گیری دندان چگونه انجام می شود_ 2روش جرم گیری دندان

جرم گیری دندان

جرم گیری دندان

جرم گیری دندان برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری های لثه ای و تجمع بیش از حد پلاک انجام می شود. این درمان ها به محافظت از لبخند شما و جلوگیری از از دست رفتن دندان، لثه و استخوان کمک می کند.اگر دندانپزشک شما جرم گیری و روت پلنینگ را برای دندان های شما پیشنهاد می کند، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با فراز و نشیب های جرم گیری و روت پلنینگ آشنا شوید.

جرم گیری دندان چیست؟

جرم گیری نوعی تمیز کردن دندان است که در زیر خط لثه انجام می شود. این یک نوع تمیز کردن عمیق برای محافظت از مینای دندان زیر لثه و بافت لثه از بیماری پریودنتال است. با داشتن دندان‌ها و لثه‌های سالم، کمتر احتمال دارد که دچار مشکلات دندانی شوید یا آن ها را ازدست بدهید. کلینیک دندانپزشکی ویستان با ارائه خدمات دندانپزشکی به مراقبت از دندان های شما کمک می کند.

انواع جرم گیری دندان کدامند؟

انواع مختلفی از جرم گیری وجود دارد که همگی یک هدف را دنبال می کنند.جرم گیری دندان دو نوع دارد که بسته به عمق جرم و پلاک دندان تعیین می شود.

تمیز کردن پیشگیرانه دندان

 تمیز کردن پیشگیرانه نوعی تمیز کردن نسبتا ساده است که اغلب توسط یک متخصص دندانپزشکی انجام می شود.کلینیک دندانپزشکی ویستان با ارائه خدمات دندانپزشکی در خدمت شماست.

جرم گیری و پلنینگ ریشه

جرم گیری و پلنینگ یک روش برای تمیز کردن عمیق دندان ها است. دندانپزشک با پلنینگ ریشه به حفظ و سلامتی دندان های شما کمک می کند.

جرم گیری دندان چگونه انجام می شود؟

جرم گیری یکی از معمول ترین روش های دندانپزشکی برای تمیز کردن دندان است. هم چنین نوعی از بهداشت دندان را ارائه می دهد که خودتان قادر به انجام آن نیستید. زیرا رسوباتی در زیر خط لثه وجود دارد که قادر به مشاهده آن ها با چشم غیر مسلح نیستید.

معاینه اولیه دندانپزشکی

استفاده از بی حسی

گاهی اوقات بسته به عمق جرم گیری، ازیک بی حسی موضعی برای شروع جرم گیری استفاده می شود. بی حسی موضعی ناحیه تحت درمان را بی حس می کند. اما به طور کلی جرم گیری دندان یک روش غیر تهاجمی است و به طور معمول بدون بی حسی انجام می شود.

جرم گیری دندان با ابزار مخصوص

جرم گیری در نهایت دندانپزشک از یک جرم گیر  برای دندان ها استفاده می کند. جرم گیر یک ابزار کوچک قلابی شکل است که به دندانپزشک اجازه می دهد تا همه پلاک های دندان شما را بتراشد.

عکس قبل و بعد جرم گیری دندان

عکس قبل و بعد جرم گیری دندان

در حین پلنینگ ریشه چه اتفاقی می افتد؟

فرایند روت پلنینگ نیز مانند جرم گیری دندان است. تنها تفاوتی که با جرم گیری ساده دندان دارد، این است روی ریشه دندان ها که زیر خط لثه است، انجام می شود.

دندانپزشک از ابزاری استفاده می کند تا به آرامی بافت لثه را کنار می زند. این کار سبب می شود تا سطح ریشه ها را در معرض دید قرار گیرند. از همان ابزار جرم گیری دندان برای بریدن تارتار از ریشه استفاده می کند و آنها را صاف می کند.گاهی اوقات، ممکن است یک داروی آنتی بیوتیک را مستقیماً به لثه تزریق کند.

کلینیک دندانپزشکی ویستان، برای جرم گیری دندان در شرق تهران در خدمت شماست. برای اطلاع از قیمت جرم گیری دندان در تهران با ما تماس بگیرید.

آیا جرم گیری دندان ضروری است؟

حتی با مراقبت های روزانه اعم از مسواک زدن، نخ دندان کشیدن جرم گیری دندان لازم است. زیرا به مرور زمان پلاک دندانی روی دندان ها تشکیل می شود. بنابراین هر چند سال یکبار جرم گیری دندان لازم است.

جرم گیری و پلانینگ دندان گزینه خوبی برای افرادی است که بیماری لثه و سایر مشکلات دندانی دارند. این کار به مراقبت و سلامت دهان و دندان کمک می کند.

هم چنین جرم‌گیری می‌تواند خطر نیاز به درمان های دیگر را کاهش دهد. درمان‌های دیگر فشرده‌تر، ناراحت‌کننده‌تر و گران‌تر هستند، مانند پر کردن حفره دندان،عصب کشی، کشیدن دندان و روکش های دندانی.

جرم گیری دندان چقدر طول می کشد؟

جرم گیری دندان در مطب دندانپزشکی به عنوان یک روش سرپایی انجام می شود. ممکن است لازم باشد بسته به شدت پلاک دندانی، یک یا چند جلسه برای این عمل برنامه ریزی کنید. اما بطور کلی دریک جلسه انجام می شود که حدود 30الی 60 دقیقه طول می کشد. شما عزیزان می توانید برای استفاده از خدمات تخصصی در زمینه جرم گیری دندان در شرق تهران به دندانپزشکان مجرب کلینیک ویستان مراجعه کنید.

قیمت جرم گیری دندان در تهران چقدر است؟

قیمت جرم گیری دندان در تهران با توجه به اینکه جرم روی دندان ها تا چه حدی می باشد، متفاوت است. زمانی که جرم دندان ها کمتر است و جرم گرفتن دندان ها در مراحل اولیه است،دندانپزشک به صورت دستی اقدام به جرم گیری خواهد نمود. هزینه جرم گیری ساده دندان کمتر است.اما زمانیکه جرم دندان ها بیشتر است اقدام به جرم زدایی عمیق می کند که هزینه بالاتری دارد. به همین خاطر قیمت جرم گیری دندان متفاوت محاسبه می شود.

قیمت جرم گیری دندان در تهران

آیا جرم گیری دندان درد دارد؟

خیر. هیچ درد آشکاری در ارتباط با پوسته پوسته شدن و صاف کردن ریشه وجود ندارد. با این حال، بسته به حساسیت دندان‌های خود، ممکن است در طول این فرآیند احساس ناراحتی کنید. برای مقابله با درد می توان از طریق بی حسی موضعی استفاده کرد.

عوارض جرم گیری دندان چیست؟

معمولا همه ی خدمات دندانپزشکی عوارض کوتاه مدتی دارند که طبیعی است. برخی از عوارض جرم گیری عبارتند از:

درد خفیف

بعد از جرم گیری دندان اگر احساس درد خفیف می کردید، موردی طبیعی است. برخی از دندانپزشکان برای کاهش درد مسکن تجویز می کنند.

حساسیت دندان

بعد از یک جرم گیری عمیق دندان، ممکن است تا یک هفته شاهد حساسیت دندان‌ها باشید که کاملا طبیعی است.به عنوان مثال هنگامی که غذای گرم یا سرد می خورید، ممکن است دندان های شما حساسیت نشان دهند.

خونریزی موقت

پس از جرمگیری دندان ممکن است دچار خونریزی خفیف شوید که جای نگرانی ندارد. خون ریزی لثه بعد از جرم گیری امری کاملا طبیعی است.

مراقبت های بعداز جرم گیری دندان چیست؟

مراقبت خوب از دندان در خانه برای کمک به پیشگیری و درمان بیماری لثه پس از جرم گیری ضروری است.برخی از راهکار های مراقبت دندان بعد از جرم گیری عبارتند از:

روزانه دندان های خود را مسواک بزنید.

به طور هفتگی از دهان شویه استفاده کنید.

هر روز پس غذا خوردن بین دندان های خود را تمیز کنید.

از یک رژیم غذایی متعادل و سالم پیروی کنید.

بهتر است روزی یک الی دو  بار از نخ دندان استفاده کنید.

در صورت خونریزی ، با آب نمک ولرم و رقیق دهان را شستشو دهید.

از مصرف تنباکو و سیگار و … اجتناب کنید.

به طور منظم برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که مراقبت از سلامت دهان و دندان باعث ارتقای سلامت کلی شما می شود.کلینیک دندانپزشکی ویستان، برای جرم گیری دندان در شرق تهران در خدمت شماست. برای اطلاع از قیمت جرم گیری دندان در شرق تهران با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02146291345