مزایا و معایب لمینت دندان_10 سوال متداول

مزایا و معایب لمینت دندان

مزایا و معایب لمینت دندان

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان چه کاربردی دارد؟

لمینت دندان برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مشکلات زیادی را برطرف می کند. برخی از مهم‌ترین عیوب و مشکلات دندان که با کمک لمینت‌ها برطرف می‌شوند شامل:

دندان های ترک خورده و شکسته جزئی

فرورفتگی یا برآمدگی روی سطح جلوی دندان‌ها

کوتاه بودن یک یا چند دندان

لب پر شدن دندان های جلو

فاصله بین دندان ها

کج بودن جزئی برخی از دندان‌ها

تغییر رنگ دندان

قبل و بعد لمینت دندان

لمینت دندان چگونه انجام می شود؟

فرآیند لمینت دندان در چند مرحله انجام می شود.

مشاوره با دندانپزشک

ابتدا با دندانپزشک مشورت خواهید کرد. دندانپزشک درباره مزایا و معایب لمینت دندان توضیح می دهد.سپس دندان های شما را معاینه می کند. به دنبال نشانه هایی از آسیب یا پوسیدگی می گردد. سپس تصمیم می گیرد که آیا لمینت درمانی مناسب برای شما است یا خیر. چنانچه بیماری زمینه‌ای مانند پوسیدگی دندان وجود داشته باشد، ممکن است دندانپزشک ونیر لمینت را توصیه نکند. اما اگر دندان ها سالم باشند و مشکلات صرفا جنبه زیبایی داشته باشند، فرآیند ساخت لمینت می تواند آغاز شود.

مشاوره اولیه شما از طریق عکس های واضح از دندان ها و سابقه دندانی شما انجام می شود. پس از ورود به کلینیک، یک مشاوره حضوری دیگر برای تایید مناسب بودن شما برای لمینت(laminate) انجام می شود.بقیه مراحل به جلسه دیگر حدود یک هفته بعد موکول می شود.

 آماده سازی دندان ها

در مرحله بعد، دندانپزشک با استفاده از ابزارهای دقیق لایه نازک خارجی مینای دندان را بر می دارد. عرض و عمق لایه تقریباً با لایه روکش اعمال شده مطابقت دارد. معمولا در طول فرآیند از بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می شود.

ساخت قالب دندان

پس از آماده شدن دندان ها، دندانپزشک قالبی می سازد تا لمینت سفارشی برای شما بسازد.سپس قالب به لابراتوار دندانپزشکی ارسال می شود. آزمایشگاه از قالب مذکور برای تولید کردن کپی دقیق از دندان های آسیب دیده استفاده می کند. آماده سازی روکش های اصلی چند روز طول می کشد. در این مدت به شما روکش های موقت داده می شود تا روکش های دائمی شما ساخته شوند.

چسباندن روکش لمینت

پس از آماده شدن روکش های دائمی، مرحله بعدی روش باندینگ است. دندانپزشک دندان را جلا می دهد، سپس آن را اچ می کند تا محل اتصال مناسبی برای چسب لمینت ایجاد کند. معمولاً این بخش از درمان نیازی به بیهوشی ندارد.در صورت نصب صحیح در تمام مراحل، لمینت ها با دندان ها یکپارچه می شوند. به صورتی که هیچ شکاف یا نابرابری مشاهده نمی شود. در ادامه به مزایا و معایب لمینت دندان خواهیم پرداخت.

کلینیک دندانپزشکی تهران دنتال با ارائه خدمات دندانپزشکی از جمله لمینت دندان، کامپوزیت باندینگ، ارتودنسی، ایمپلنت در خدمت مشتریان عزیز است. برای ارتباط با دندانپزشکان کلینیک و مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید.

مزایا و معایب لمینت دندان چیست؟

برای اینکه تصمیم بگیرید دندان های خود را لمینت کنید، باید از مزایا و معایب لمینت دندان آگاه شوید. شما باید اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین راه درمانی را انتخاب کنید.

مزایای لمینت دندان چیست؟

همانطور که می دانید لمینت دندان از مزایای ویژه ای برخوردار است. برخی از مزایای لمینت دندان عبارتنداز:

مقاومت در برابر لکه

لمینت برای همه افراد به طور اختصاصی و سفارشی ساخته می شود. لمینت های دندانی بر خلاف دندان های طبیعی به دلیل استفاده از مواد با تکنولوژی بالا در برابر لکه های چای و قهوه و… مقاومت می کنند.

دوام و طول عمر زیاد

در صورتی که به خوبی از لمینت ها مواظبت کنید، دوام و طول عمر لمینیت ها می تواند بیشتر از 15 سال باشد.

سفید کردن دندان ها

آن ها می‌توانند دندان های تیره را بسیار سفید کنند. لمینت به عنوان راهی برای سفید کردن دندان ها با طول عمر بالا استفاده می شود.

بهبود ظاهر لبخند

لمینت انتخابی عالی برای اصلاح طرح لبخند افرادی است که رنگ دندان هایشان تیره شده یا دندان های کج و شکسته دارند. لمینت اشکالات ظاهری دندان را می پوشاند و یک لبخند جذاب برای شما فراهم می آورد.

فرایندی کم تهاجمی

برای نصب لمنیت ها  فقط باید روی سطح  دندان ها را تراشید، به همین علت کم تهاجمی است.

معایب لمینت دندان چیست؟

هر روش درمانی ممکن است معایبی نیز داشته باشد. برخی از معایب لمینت دندان عبارتنداز:

فرایند درمان طولانی

ساخت لمینت پرسیلن کمی زمان بر است. بنابراین نصب لمینت را یک هفته یا بیشتر به تاخیر می اندازد.

غیر قابل ترمیم و برگشت ناپذیر

زمانی که لمینت سرامیکی به دندان های شما چسبانده می شوند، امکان ترمیم آنها وجود ندارد.

ایجاد حساسیت دندان

ممکن است نسبت به غذاهای سرد و گرم  و نوشیدنی حساسیت پیدا کند.در صورت حساسیت، دندان های شما درد خواهد گرفت.

سوالات متداول درباره مزایا و معایب لمینت دندان

بسیاری از افراد سوالات زیادی درباره مزایا و معایب لمینت دندان دارند. دراین قسمت سعی کردیم به مهم ترین سوالات درباره مزایا و معایب لمینت دندان پاسخ دهیم. امیدواریم از آن بهره مند شوید.

سوالات متداول درباره مزایا و معایب لمینت دندان

ماندگاری لمینت دندان چقدراست؟

یکی از سوالات متداولی که درباره مزایا و معایب لمینت دندان پیش می آید، ماندگاری آن است.لمینت های دندانی به طور متوسط ​​حدود10 تا 15 سال عمر می کنند. با این حال، طول عمر لمینت های دندان می تواند از کمتر از ده سال تا بیست سال متغیر باشد. این بستگی به رعایت شخصی هر فرد دارد.

آیا لمینت دردناک است؟

به هیچ وجه. امروزه ونیرهای لمینت نازک‌تر هستند. بنابراین حکاکی دندان حداقل است. این یک درمان ساده، سریع و بدون درد و خونریزی است.

آیا لمینت دندان ها را خراب می کند؟

آیا ونیر های لمینت آسیب پذیر هستند؟

بله. آن ها مانند دندان‌های طبیعی، باید از ضربه‌های شدید مانند نیش‌های تهاجمی یا ضربات با اجسام در امان باشند. مانند دندان های طبیعی، مینای دندان در اثر گاز گرفتن غذای سفت، جویدن ناخن یا سفت شدن دندان ها می تواند ترک بخورد.

قیمت لمینت دندان چقدر است؟

مهم ترین سوالی که درباره مزایا و معایب لمینت دندان پرسیده می شود] هزینه آن است.قیمت لمینت دندان به عوامل مختلفی وابسته است. هزینه لمینت دندان به عوامل زیر بستگی دارد:

برند و کیفیت مواد

تعداد دندان ها

واحدهای مورد نیاز مصرفی

آیا لمینت های دندان دائمی هستند؟

خیر، لمینت های دندانی یک گزینه زیبایی دائمی برای رفع مشکلات دندان نیستند. آن ها با مراقبت مناسب و قرار ملاقات های منظم دندانپزشکی، می توانند به راحتی بین 10 تا 20 سال دوام بیاورند. اما به طور کلی لمینت های دندانی دائمی نیستند.

آیا لمینت های دندان لکه دار می شوند؟

بله، امکان لکه دار شدن لمینت دندان وجود دارد. دو دلیل رایج که باعث ایجاد لکه های بیرونی می شود، مصرف برخی غذاها، نوشیدنی ها و سیگار کشیدن است. بیمارانی که دندان های خود را لمینت کرده اند، می توانند به دندانپزشک مراجعه کنند. دندانپزشک آنها را تمیز می کند و به آنها اجازه می دهد یک بار دیگر کاملاً جدید به نظر برسند.

لمینت های دندانی برگشت پذیر هستند؟

فرآیند قرار دادن لمینت روی دندان بیمار اغلب به برداشتن مینای دندان نیاز دارد تا روکش در جای خود ثابت بماند. یک بیمار برای گرفتن لمینت  باید مینای دندان خود را جدا کند. درنتیجه این روند قابل برگشت نیست.

آیا مراقبت از دندان های لمینت شده آسان است؟

بله، مراقبت از لمینت دندان به هیچ وجه فرآیند سختی نیست. پوسته های چینی محکم هستند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که به درستی از دندان های خود مراقبت کنید. مراقبت خوب از سلامت دهان و دندان شامل:

مسواک زدن دندان ها حداقل دو بار در روز با یک مسواک نرم و یک خمیر دندان حاوی فلوراید.

نخ دندان کشیدن دندان ها حداقل یک بار در روز برای حذف ذرات غذایی کهبین دندان ها گیر می کند.

آیا لمینت انتخاب مناسبی است؟

آیا آماده‌اید از لمینت دندانی برای پوشاندن عیوب دندان‌هایتان که مانع از نشان دادن لبخندتان می‌شود استفاده کنید؟ لمینت های دندان ابزار قدرتمندی هستند که می توانند به شما در رسیدن به لبخند رویاهایتان کمک کنند.اگر مایل هستید، از شما دعوت می کنیم همین الان با ما تماس بگیرید تا بتوانیم برای اولین قرار ملاقاتتان برنامه ریزی کنیم. اگر هنوز مطمئن نیستید که لمینت انتخاب مناسبی برای شما هست یا نه، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر یک وقت مشاوره  رایگان بگیرید.

بهترین دندانپزشک لمینت در تهران کیست؟

تعداد زیادی از کلینیک های دندانپزشکی در ایران توانسته اند بهترین خدمات دندانپزشکی را با قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه دهند. تیم مشاوره دندانپزشکی ابتدا درباره مزایا و معایب لمینت دندان باشما صحبت خواهند کرد.

کلینیک دندانپزشکی تهران دنتال با ارائه خدمات لمینت، کامپوزیت و… در خدمت مشتریان عزیز است. در کلینیک دندانپزشکی در تهران، دندانپزشکانی متعهد و با تجربه فعالیت دارند که تلاش می کنند زیباترین لبخند و سالم ترین دندان ها را به شما هدیه دهند.

1 دیدگاه دربارهٔ «مزایا و معایب لمینت دندان_10 سوال متداول»

  1. مقاله بسیار مفیدی بود. لطفا درباره برند های خوب لمینت هم بیشتر بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02146291345