بلیچینگ دندان_2 روش سفیدکردن دندان

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

اگر دندان های شما تغییر رنگ داده است، سفید کردن دندان ممکن است به شما کمک کند. “بلیچینگ” هر فرآیندی است که می تواند دندان ها را سفیدتر نشان دهد. ممکن است با خیال راحت در خانه یا در مطب دندانپزشکی انجام شود. بهتر است قبل از سفید کردن دندان ها با دندانپزشک خود صحبت کنید. سفید کردن و بلیچینگ دندان راه سریع و آسانی برای درخشان کردن دندان ها و افزایش لبخند شماست. هر آنچه می خواهید درمورد بهترین راه سفید کردن دندان بخوانید، دراین مقاله وجوددارد.

  • بلیچینگ دندان چیست؟
  • روش های بلیچینگ دندان
  • آیا بلیچینگ دندان ضروری است؟
  • عوامل موثر بر زرد شدن دندان ها چیست؟
  • سفید کردن دندان در دندانپزشکی چگونه انجام می شود؟
  • بلیچینگ دندان چقدر دندان هارا سفید می کند؟
  • آیا بلیچینگ دندان به دندان آسیب می رساند؟
  • هزینه سفید کردن دندان چقدر است؟
  • آیا نتیجه بلیچینگ دندان دائمی است؟

بلیچینگ دندان چیست؟ سریع ترین روش سفید کردن دندان

بلیچینگ دندان(Bleaching tooth) یکی از پرطرفدارترین خدمات دندانپزشکی زیبایی در سال های گذشته بوده است. برخی افراد احساس می کنند که می توانند لبخند خود را با دندان های روشن تر و سفیدتر بهبود بخشند.لکه های بیرونی می توانند به مرور زمان در نتیجه خوردن و نوشیدن برخی غذاها و نوشیدنی ها روی دندان ها ظاهر شوند. در نتیجه از بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان خود استفاده می کنند.

سفید کردن به روش بلیچینگ، فرآیندی است که توسط دندانپزشک به وسیله ژل های سفید کننده دندان و یا نورLED انجام می شود.از این روش جهت از بین بردن تغییر رنگ ایجاد شده در مینای دندان یا تغییر رنگ ناشی از دلایل دیگر مانند مصرف شدید چای، قهوه و سیگار در طول زمان استفاده می شود. این روش یکی از بهترین روش های سفید کردن دندان است.

روش های بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان در کلینیک دندانپزشکی

 با استفاده از فناوری پیشرفته نور LED و سفید کننده های قوی انجام می شود.سفید کننده های مطب بسیار قوی تر از خمیردندان های سفید کننده و سفید کننده های خانگی هستند. زیرا  حاوی پراکسید بیشتری می باشند. آن ها می توانند سبب  تغییر رنگ دندان های شما بسیار سریعتر از روش های دیگر شوند. دندانپزشک ممکن است تنها در یک ساعت دندان های شما را 5 تا 8 درجه روشن کند.این روش سریع ترین راه سفید کردن دندان هاست.

بلیچینگ دندان در خانه

جهت بلیچینگ دندان در خانه فقط دو هفته لازم است. این کار با استفاده از نوارهای بلیچینگ و یک برس روی دندان های شما انجام می شود. آنها نیز همانند مواد بلیچینگ در کلینیک ها، حاوی یک ماده شیمیایی به نام پراکسید(به مقدار کمتری) هستند که مینای دندان را روشن می کنند.اما دراین روش تنها ممکن است 3تا 5 درجه  رنگ دندان های شما تغییر کند.

آیا بلیچینگ دندان ضروری است؟

ظاهر دهان و دندان های سفید و زیبا در هنگام برقراری ارتباط با افراد بسیار مهم است. علاوه بر بد شکلی که ایجاد می کنند، دندان های تیره تر می توانند بر زندگی اجتماعی شما نیز تأثیر منفی بگذارند. اگرچه روش‌های طبیعی زیادی برای سفید کردن دندان‌ها مانند سفید کردن دندان با کربنات، خمیر دندان سفیدکننده و قلم سفیدکننده دندان وجود دارد، اما میزان سفیدی مشخصی را فراهم می‌کنند.

مراحل بلیچینگ دندان

کلینیک دندانپزشکی تهران دنتال با ارائه خدمات دندانپزشکی از جمله لمینت دندان، کامپوزیت باندینگ، ارتودنسی، ایمپلنت در خدمت مشتریان عزیز است. برای ارتباط با دندانپزشکان کلینیک و مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید.

عوامل موثر بر زرد شدن دندان ها چیست؟

عوامل متعددی باعث زرد شدن و از دست دادن درخشش و سفیدی دندان می شوند. دراین قسمت به برخی از عوامل موثر در زرد شدن دندان ها می پردازیم.

برخی غذاها می توانند مینای دندان شما را که بیرونی ترین لایه دندان شما است، لکه دار کنند.

تجمع پلاک های دندانی می‌تواند باعث زرد به نظر رسیدن دندان ها شود.

مینای سخت فرسایش یافته(زمانی که عاج زیرین نمایان می‌شود) باعث زرد دیده شدن دندان می شود.(عاج یک بافت استخوانی و زرد رنگ طبیعی است که در زیر مینای دندان قرار دارد).

بطور طبیعی با افزایش سن، دندان‌ها زردتر می‌شوند و در نتیجه رنگدانه‌ها در داخل دندان‌ها ایجاد می‌شود.

عادت بد سیگار کشیدن که رسوبات قهوه ای رنگی بر جای می گذارد باعث تغییر رنگ دندان می شود.

استفاده از برخی دارو ها مانند تتراسایکلین در طول تشکیل دندان باعث ایجاد لکه های نواری خاکستری تیره یا قهوه ای می شود که پاک کردن آنها بسیار دشوار است.

سفید کردن دندان در دندانپزشکی چگونه انجام می شود؟

ژل سفید کننده قوی برای بلیچینگ در مطب

برای این کار ابتدا یک جمع کننده گونه در دهان بیمار قرار داده می شود. این  کمک می کند تا تمام دندان هایی که هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند، در معرض دید دندانپزشک قرار بگیرند.

سپس یک سد لاستیکی مایع روی بافت لثه قرار می گیرد. این  کار به منظور محافظت لثه در برابر هرگونه تحریکی است که می تواند توسط ژل سفید کننده ایجاد شود.

ژل بلیچینگ  که حاوی پراکسید هیدروژن است، روی دندان ها اعمال می شود.

در مرحله بعد  ژل سفید کننده شسته یا ساکشن می شود. سپس ژل تازه برای یک یا چند دوره اضافی حدود 15 تا 30 دقیقه اعمال می شود. برخی از درمان‌های سفیدکننده دندان شامل استفاده از نور شدیدLED است. در این روش نور بر روی دندان ها متمرکز می شود تا فرآیند بلیچینگ را تقویت یا فعال کند. درنهایت پس از استفاده از ژل  سفیدکننده نهایی، جمع کننده گونه برداشته می شود.

سفید کردن دندان به روش بلیچینگ

بلیچینگ نواری دندان چقدر دندان هارا سفید می کند؟

در روش سفید کردن دندان با بلیچینگ دندان های بیمار ممکن است بین5 تا8 درجه سفید شوند. البته مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی مطمئن بسیار مهم است. زیرا  از بهترین و مرغوب‌ترین مواد برای درمان شما استفاده می کنند. از این رو به دست آوردن بهترین نتیجه را به شما تضمین خواهند کرد.

آیا بلیچینگ دندان به دندان آسیب می رساند؟ خطرات بلیچینگ دندان چیست؟

محلول های مورد استفاده در فرآیند سفید کردن دندان به روش بلیچینگ بی ضرر هستند. نکته مهم این است که داروی مورد استفاده در سفید کردن دندان توسط دندانپزشک با توجه به ساختار دندان شما تعیین می شود. میزان بلیچینگ رنگ دندان شما بسته به داروی مورد استفاده و ساختار دندان شما متفاوت است. با این حال، عوارض کوتاه مدت خاصی در ارتباط با بلیچینگ وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

عوارض بلیچینگ دندان چیست؟

حساسیت دندان ها

تحریک پذیری لثه

هزینه سفید کردن دندان چقدر است؟بلیچینگ نواری دندان

هزینه سفید کردن دندان در تهران می تواند از محصولی به محصول دیگر، روشی به روش دیگر کاملاً متفاوت باشد.

بلیچینگ دندان در مطب گران تر از بلیچینگ در خانه است. با این حال، این مزیت را دارد که توسط یک متخصص دندانپزشکی با تجربه انجام می شود.هم چنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که نتایج مورد نظر خود را دریافت می کنیددر این نوع بلیچینگ، لثه های شما را با مواد مخصوصی می پوشانند تا مواد بلیچینگ به لثه های شما برخورد نکند. سپس مواد بلیچینگ را بر روی دندان شما قرار می دهند و به کمک اشعه مخصوص ، عملیات سفید کردن دندان شما انجام می شود.اما درمورد بلیچینگ در خانه می توان گفت تاثیر بلیچینگ خانگی از بلیچینگ مطب کمتر است زیرا غلظت مواد کمتر است در نتیجه هزینه پایین تری نیز دارد.

آیا نتیجه بلیچینگ دندان دائمی است؟

خیر. به خاطر داشته باشید که نتایج سفید کردن دندان به روش بلیچینگ دائمی نیست. به این معنی که اگر می‌خواهید لبخند سفید خود را حفظ کنید، باید به درمان‌ها ادامه دهید، زیرا اثرات آن به مرور زمان کاهش می‌یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02146291345