سلامت دندان + معرفی بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران

سلامت دندان + معرفی بهترین کلینیک دندان پزشکی تهران

مراقبت و بهداشت برای سلامت دندان امری ضروری و حیاتی محسوب می شود. علاوه بر این که این بخش از دهان، بر روی زیبایی تأثیرگذار است؛ در صورت عدم رعایت بهداشت دندان مشکلاتی به وجود می آید. ما در این مقاله قصد داریم عوارض و مشکلاتی را بیان نماییم که در صورت عدم رعایت بهداشت و سلامت دندان رخ می دهد.

آیا باکتری های دهان می توانند بر سلامت دندان و قلب تأثیر بگذارند؟

بر طبق تحقیقات به عمل آمده مشخص شده افراد دارای بیماری های لثه، بیش تر از کسانی که دارای بیماری لثه نیستند به بیماری قلبی دچار می شوند. البته ناگفته نماند که محققان این استدلال را به طور قطع ثابت نکرده و این اطمینان وجود ندارد که بیماری لثه موجب بروز بیماری قلبی می شود یا خیر. این اطمینان وجود دارد که در صورت مراقبت و رسیدگی به سلامت دندان، ایمنی بدن به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

بیماری قند و دیابت به وجودآورنده مشکل در سلامت دندان

دیابت، سیستم دفاعی بدن را در برابر عفونت به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. یکی از علل افزایش دهنده بیماری های دهان و لثه، افزایش قندخون می باشد. گذشته از این تداخل و بیماری دهان و لثه، نحوه کنترل قندخون را بسیار سخت خواهد کرد.

بنابراین لازم است برای بهداشت و سلامت دندان بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را به خوبی شست و شو دهید. بعد از شست و شو لازم است که از نخ دندان برای برطرف کردن غذاهای باقی مانده استفاده کرد. بهتر است هر سال دو مرتبه به دندان پزشک مراجعه کرده و دندان های خود را چک نمایید.

خشکی دهان و زبان به دلیل پوسیدگی دندان

براساس آمار و تحقیقات به عمل آمده تقریباً چهار میلیون آمریکایی دارای سندرم شوگرن، دارای بیماری ها و مشکلات سلامت دندان هستند. این سندرم در کیفیت سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

 سندرم شوگرن به اشتباه غدد بزاغی و مجاری ادراری را با خود حمل کرده و در نتیجه خشکی دهان و خشکی چشم رخ می دهد. به عبارت دیگر بزاق موجب حفاظت از دندان و لثه در مقابل باکتری ها می شود. در صورت عدم وجود بزاق در دهان، دهان خشک شده و پوسیدگی دندان و بیماری لثه رخ می دهد.

داروهایی که باعث خشکی دهان می شوند

همانگونه که در بخش قبل گفتیم خشکی دهان موجب پوسیدگی دندان و بیماری لثه خواهد شد. در برخی موارد ممکن است فرد احساس کند که مصرف بعضی قرص ها موجب خشکی در دهان می شود.

 بنابراین لازم است که قرص ها را بررسی کرده و با دستور و اطلاع پزشک مصرف برخی قرص ها را کنار بگذارید. از جمله داروهایی که موجب خشکی دهان می شوند می توان به آنتی هیستامین، داروهای ضدافسردگی و ضد درد، قرص ضد انعقاد و … اشاره کرد.

استرس و دندان قروچه از دیگر مشکلات به وجودآورنده سلامت دندان

افرادی که به طور متداول در معرض اضطراب، استرس و افسردگی هستند ممکن است این عوامل، تأثیر قابل توجهی بر سلامت دندان و دهان آن ها بگذارد. کورتیزول می تواند سلامت دندان و لثه را تهدید نماید. بروز استرس در بدن موجب می شود تا هورمون کورتیزول تولید شود. این هورمون آثار مخربی بر دندان و لثه خواهد گذاشت.

پوکی استخوان و از دست دادن دندان

پوکی استخوان در اثر مصرف کم لبنیات از جمله شیر رخ می دهد. برخی بر این باورند که پوکی استخوان فقط روی استخوان ها تأثیرگذار است. پوکی استخوان بر روی کل استخوان ها از جمله استخوان فک تأثیرگذار است. این مشکل به مرور زمان موجب از دست رفتن دندان خواهد شد.

کم خونی و بیماری لثه

از علائم های کم خونی می توان به تورم، درد و ناراحتی در دهان اشاره کرد. هنگامی که فرد به کم خونی مبتلا می شود، بدن نمی تواند به اندازه گذشته و به صورت کافی گلبول قرمز تولید نماید.

 در نتیجه این امر بدن به اندازه مناسب نمی تواند اکسیژن مناسبی دریافت نماید. کم خونی انواع گوناگونی دارد. برای این که بدانید کم خونی شما از چه نوعی است به پزشک مراجعه کرده و آزمایش های مربوطه را انجام دهید.

اقدامات دندانپزشکی بر زیبایی صورت

رسیدگی به زیبایی و سلامت دندان زیبایی چهره هر فردی را چند برابر خواهد کرد. امروزه با توجه به افزایش سطح علمی دندان پزشکی، می توان با مراجعه به دندان پزشک سلامت دندان و زیبایی دندان را تضمین کرد. ما در این زیر به برخی از اقدامات دندان پزشکی مؤثر در زیبایی صورت اشاره می کنیم.

کامپوزیت

این روش یکی از روش های درمانی دندان پزشکی محسوب می شود. در کامپوزیت رنگ و فرم و سایز دندان تغییر یافته و دندان های به زیبایی می درخشند. به عبارت دیگر کامپوزیت، ماده خمیری مانندی از جنس رزین می باشد. این ماده خمیرمانند بر روی دندان به شکل درستی فرم داده شده و با بهره گیری از نوعی اشعه محکم در جای خود باقی می ماند.

به طور حتم همه ما دوست داریم دندان های زیبا و منظمی داشته باشیم. به همین جهت دندان های سالم هم برای زیبایی، هم برای سلامت دندان و دهان امری واجب به حساب می آید. در هنگام پرکردن حفره های دندان با روش کامپوزیت، فرد چسبیدن ماده خمیری شکل به دندان های خود را احساس می کند.

 این ماده خمیرمانند دقیقاً هم رنگ با دندان شما بوده و بعد از قرارگرفتن در جای خود با کمک نور آبی در جای خود ثابت می ماند. ما در این زیر به نکات جالب در رابطه با کامپوزیت دندان می پردازیم.

  • برای انتخاب نوع برند کامپوزیت، تنها به کشور سازنده بسنده نکنید. در رابطه با نوع کامپوزیت با پزشک معالج خود صحبت کرده و با وی مشورت نمایید. ناگفته نماند که بهترین نوع کامپوزیت مخصوص کشورهای سوئیس، ژاپن و آمریکا است.
  • در حالت کلی عمر بین 5 الی 10 سال می باشد. این عمر تقسیم بسیار زیادی با نوع برند کامپوزیت استفاده شده بر روی دندان شما خواهد داشت. البته می تواند با انجام برخی مراقبت ها، عمر این روش درمانی را افزایش داد.
  • کامپوزیت یک روش درمانی دائمی نیست.
  • هر جلسه کامپوزیت در حدود 40 دقیقه الی یک ساعت به طول می انجامد.
  • در طول جویدن غذا، کامپوزیت ممکن است دچار ترک ویا شکستگی شود. می توان با رفتن به جلسات ترمیم این مشکل را رفع کرد. ناگفته نماند که در ابتدا، پزشک معالج باید انجام ترمیم را تأیید نماید.
  • در صورت مراجعه به پزشک مجرب، شما در طی عمل کامپوزیت درد را احساس نخواهید کرد.
  • بعد از انجام کامپوزیت، لازم است از 1 تا 2 ساعت از مصرف هرگونه موادغذایی پرهیز نمایید.

جرم گیری

ما به طور روزانه بارها انواع مواد غذایی و … را مصرف می نماییم. رنگ های موادغذایی بر روی دندان می ماند و به مرور زمان، دندان رنگ زردی به خود می گیرد. درست است که مسواک روش مناسبی برای برطرف کردن مواد آلوده غذایی محسوب می شود اما از تجمع پلاک بر روی دندان نباید غافل شد.

یکی از روش های مراقبت برای سلامت دندان، جرم گیری می باشد.َ به عبارت دیگر یکی از راه های تمیزکردن سطحی دندان، جرم گیری و با بروساژ است. دندان پزشکان توصیه می کنند افراد حدالامکان سالی یک الی 2 بار برای جرم گیری به کلینیک های دندان پزشکی مراجعه نمایند.

بهترین کلینیک دندان پزشکی در تهران

ما در این مقاله به بررسی و نحوه مراقبت و سلامت دندان پرداختیم. با توجه به اهمیت بسیار زیادی دندان ها در بدن، لازم است رسیدگی هایی در جهت مراقبت و نگهداری به عمل آورد. شما کاربران می توانید برای گرفتن نوبت ویزیت با شماره درج شده در وب سایت ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: کامپوزیت دندان خرگوشی_ 8نکته مهم کامپوزیت

بیشتر بخوانید: تفاوت کامپوزیت و لمینت_ 6 تفاوت اصلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02146291345