روش های دندانپزشکی ترمیمی _ 8روش ترمیم دندان

روش های دندانپزشکی ترمیمی

روش های دندانپزشکی ترمیمی

ممکن است به دلیل عفونت، بیماری یا ضربه آسیب ببینند. در این صورت روش های دندانپزشکی ترمیمی کمک می کنند تا دندان ها به عملکرد طبیعی خود برگردند. ما در کلینیک تهران دنتال مفتخریم به ارائه انواع روش های دندانپزشکی ترمیمی.

دندانپزشکی ترمیمی چیست؟

دندانپزشکی ترمیمی(restorative dentistry) به هر روش دندانپزشکی اطلاق می شود که یک دندان را ترمیم یا جایگزین می کند. روش‌های ترمیمی شامل پر کردن حفره دندان، کانال‌های ریشه و حتی کاشت دندان است. در دندانپزشکی ترمیمی دو هدف وجود دارد : بازیابی عملکرد دندان ها و بازیابی ظاهر دندان ها.

چرا روش های دندانپزشکی ترمیمی مهم هستند؟

  • جایگزینی دندان و مراقبت های بهداشتی پس از آن، برای جلوگیری از تشکیل پلاک دندان بسیار موثر است
  • پر کردن فضاهای خالی در دهان کمک می‌کند تا دندان‌ها به درستی تراز شوند.
  • از دست دادن دندان ها می تواند بر سلامت، ظاهر و عزت نفس شما تأثیر بگذارد.

روش های دندانپزشکی ترمیمی در کلینیک تهران دنتال

تعداد کمی از روش های دندانپزشکی در دسته دندانپزشکی ترمیمی قرار می گیرند. رایج ترین راه برای درمان حفره این است که دندانپزشک شما پوسیدگی را از بین ببرد. سپس دندان شما را با یکی از چندین ماده مختلف پر کند. این مواد پرکننده شامل طلا، چینی، آمالگام نقره ، پلاستیک همرنگ دندان یا رزین کامپوزیت است.

پر کردن حفره دندان(Cavity filling)

این روش تا حد زیادی رایج ترین روش دندانپزشکی ترمیمی است. هنگامی که باکتری ها مینای دندان شما را سوراخ می کنند، سوراخی معروف به حفره ایجاد می کنند که برای محافظت از پالپ نرم، داخل آن را پر می کنند. در روش پر کردن حفره، دندانپزشک قسمت آسیب دیده دندان را برمی دارد. حفره را با مواد کامپوزیت همرنگ دندان شما پر می کند. این پر کردن از ادامه عفونت باکتری ها روی دندان جلوگیری می کند.

عکس قبل و بعد پر کردن دندان

عصب کشی(Root canal)

زمانی که حفره به اندازه کافی در دندان فرو می‌رود و پالپ نرم داخل دندان را نمایان می‌کند، ممکن است نیاز به عمل کانال ریشه یا عصب کشی باشد. معمولاً دلیل ایجاد کانال ریشه دندان این است که داخل دندان عفونی شده است. در طول عمل کانال ریشه، دندانپزشک تمام پالپ نرم را از داخل دندان و کانال ریشه تمیز می‌کند. عفونت را می‌شوید و داخل دندان را با مواد کامپوزیت مانند آنچه در پر کردن حفره استفاده می‌شود پر می‌کند.

تاج دندان (dental crown)

زمانی که دندان آسیب می بیند. خواه این آسیب  ناشی از پوسیدگی شدید، خواه ترک یا شکستگی ، می توان از تاج دندان استفاده کرد.تاج دندان یک روش دندانپزشکی ترمیمی است که به بهبود شرایط دندان ها کمک می کند.تاج دندانی، کلاهی به شکل دندان است که روی آن قرار می گیرد. از تاج دندان برای تقویت و محافظت از ساختار دندان استفاده می شود.دندانپزشک دندان را آماده می کند، قالب گیری می کند. سپس تاج دندان در آزمایشگاه توسط متخصص ساخته می شود.

پل دندان(dental bridge )

بریج دندان یک دندان مصنوعی است که بین دو تاج معلق است. گاهی اوقات یک بریج از ردیفی از چندین دندان تشکیل شده است. بریج توسط تاج هایی که روی دندان های موجود در دو طرف بریج قرار می گیرد یا توسط ایمپلنت های دندانی در جای خود ثابت می شود. این پل در بالای لثه قرار دارد اما ریشه ندارد.

درکلینیک تهران دنتال، روش های دندانپزشکی ترمیمی یکی از رایج ترین خدماتی است که ما ارائه می دهیم. برای اطلاعات بیشتر درمورد قیمت خدمات مختلف باما تماس بگیرید.

لمینت دندان(Dental laminate)

ونیر کامپوزیت دندان(Dental composite)

کامپوزیت دندان روش ترمیم دندان

ایمپلنت دندان(Dental implant)

اگر دندانی دارید که از بین رفته یا به دلیل پوسیدگی یا آسیب شدید نیاز به کشیدن دارد، می توان آن را با ایمپلنت دندان جایگزین کرد.ایمپلنت برای جایگزین کردن دندان هایی که از دست رفته اند، استفاده می شود. ایمپلنت دارای 2 قسمت است: یک لنگر فلزی و یک دندان مصنوعی شبیه تاج. ایمپلنت دندان نوعی روش دندانپزشکی ترمیمی است که  مانند دندان طبیعی به نظر می رسد.

دندان مصنوعی(Dentures)

اگر دندان های سالم کافی در دهان ندارید تا به درستی کار کنند، پروتز یک گزینه جایگزین است. به طور معمول پروتز از یک قوس کامل از دندان تشکیل شده است. پروتزهای متحرک را می توان از طریق ساکشن یا چسب به لثه ها متصل کرد. پروتزهای متکی به ایمپلنت (همچنین به عنوان پروتزهای ضربه ای شناخته می شوند) توسط چند ایمپلنت دندانی که در فک قرار می گیرند در جای خود ثابت می شوند.

مزایای روش های دندانپزشکی ترمیمی چیست؟

همانطور که گفتیم هدف دندانپزشکی ترمیمی این است که لبخند طبیعی خود را بازگردانید و از مشکلات سلامت دهان و دندان در آینده جلوگیری کنید.روش های دندانپزشکی ترمیمی فواید زیادی دارند، به همین دلیل است که یکی از رایج ترین امور دندانپزشکان است.

بازیابی عملکرد دندان

بزرگترین مزیت روش های ترمیمی این است که عملکرد دندان باز می گردد. با دندان ترمیم شده می توان به راحتی غذا خورد  و صحبت کرد. زیرا عملکرد دندان های سالم را دارند.

کاهش درد دندان

اگر یک حفره عمیق یا دندان عفونی دارید که نیاز به کانال ریشه دارد، احتمالاً درد شدید آن را تجربه کرده اید. روش های دندانپزشکی ترمیمی با اصلاح مشکل یا از بین بردن عفونت آن درد را از بین می برد.

بهبود ظاهر دندان

روش های ترمیمی دندانپزشکی می توانند دندان ها را بهتر جلوه دهند. بهبود ظاهر دندان سبب می شود بتوانید با اطمینان و اعتماد بنفس لبخند بزنید.

حفظ تراکم استخوان

جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت باعث حفظ تراکم استخوان در فک می شود. اگر دندانی از دست رفته باشد، بخشی از فک شروع به ضعیف شدن می کند. بنابراین با ایمپلنت، دندان از دست رفته جایگزین می شود و از تحلیل استخوان جلوگیری می شود.

روش های دندانپزشکی ترمیمی در کلینیک تهران دنتال

درکلینیک تهران دنتال، روش های دندانپزشکی ترمیمی یکی از رایج ترین خدماتی است که ما ارائه می دهیم. اکثر افراد در دوره ای از زندگی خود به نوعی از روش های ترمیمی نیاز خواهند داشت. ما معتقدیم که در صورت امکان دندان های شما را حفظ کرده و در صورت لزوم آن ها را جایگزین کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02146291345